Termékek Menü
0

Omega 3 zsírsav

Az Omega-3 zsírsavak

Az Omega-3 zsírsavak napi ajánlott napi bevitele férfiak esetében 1,6 gramm, nők esetében 1,1 gramm. Az Omega-3 eszenciális zsírsavakat a szervezet nem képes előállítani, ezért nekünk kell a szervezetet hozzá jutatni a táplálkozásunkkal. Ezek az eszenciális zsírsavak elengethetetlen szerepet töltenek be a szív- és érrendszeri funkciók működésében. Jelenlétük pozitív hatást gyakorol a koleszterinre is. Az Omega 3-zsíravak természetes forrásai az olyan hidegvízi halfajták, mint a lazac, a hering, a makréla, a szardella és a szardínia. Sajnos Magyarország területén ezek közül egyik sem őshonos.

lazac illusztráció

[A chia magok gazdagok Omega-3 és Omega-6 zsírsavakban] Az ezekből a halakból származó olaj körülbelül kétszer annyi Omega-3zsírsavat tartalmaz, mint Omega-6 zsírsavat. A hazánkban megtermő, de kevésbé termesztett lenmag ugyanakkor körülbelül hatszor annyi Omega-3 zsírsavat tartalmaz, mint a legtöbb halolaj. Mindezekkel összevetve 15 g chia mag annyi Omega-3 zsírsavat tartalmaz, mint 250 g lazac, ami nagyjából 40 g lenmagnak felel meg. 

Az Omega-3 zsírsav nélkülözhetetlen az immunrendszer kiegyensúlyozott működéséhez. Jó hatással van a vérnyomásra, a vércukorszintre és a koleszterinszintre is. Mindezek mellett jótékony hatással van a szem látóhártyájának, az agy- és idegsejtek működésére, javítja a koncentrációs képességet, gyermekeknél segít a tanulási képességek fejlődésében. Megfelelő mennyiségű bevitele feltétlenül szükséges a normális növekedéshez. A kismamáknál az Omega 3-zsírsavak befolyásolják a méhlepény és a tejmirigyek megfelelő fejlődését és a szoptatás során a baba szervezetébe kerülve biztosítják a csecsemő megfelelő ütemű szellemi fejlődését.

Bővebben a Chia mag hatásairól

Tartalomhoz tartozó címkék: erdekes