x
A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Termékek Menü

Chia mag mire jó

Chia mag mire jó

A chia mag mire jó?


Immunrendszer:  

Nagyon fontos vitaminokat, ásványi anyagokat, nyomelemeket, antioxidánsokat tartalmaz a chia mag. Az esszenciális zsírsavak bármilyen betegség esetén elengedhetetlenek. Az Omega 3 az immunrendszer működéséhez is szükséges. 

A Chia mag mire jó? Csökkenti a vércukorszintet:

A chia mag nagy mennyiségben tartalmaz oldható rostokat, melyek a magok beáztatása után gélszerű anyaggá alakulva lassítják a szénhidrátok cukorrá történő alakulását. A lassan lebomló magokból - eltérően a cukros üdítőitaloktól - a cukor és a szénhidrát nem egyszerre, hanem fokozatosan szabadul fel, ezért a vércukorszint az emésztés során nem emelkedik akkora mértékben, mint a gyorsan lebomló cukros, lisztes sütemények esetén. A chia magból elkészített ételekből az emésztés során az energia fokozatosan szabadul fel, ezért cukorbetegek számára is nagyon értékes tápanyag kiegészítő lehet, mivel sokkal kevésbé emeli a vércukorszintet, mint a hétköznapjainkban megszokott fehérliszt. Alacsony a glikémiás indexe, ezért csak lassan emeli a vércukorszintet

A Chia mag mire jóJavítja, segíti az emésztést

Emésztésjavító hatása van, teltségérzést okoz. 28%-kal több rostot tartalmaz, mint a lenmag, ezért az emésztés során természetes szűrőként viselkedve halad át a testen. A mag emészthető és emészthetetlen rostokat is tartalmaz, így lassabban emésztődik meg és az emésztése kevesebb energiát igényel, mint a nehéz, zsíros ételeké.

Csökkenti a koleszterinszintet

Emeli a hasznos koleszterin szintjét és közben csökkenti a rossz LDL koleszterin szintjét, valamint a triglicerid szintet. 

A Chia mag mire jóVédi a szív, és érrendszert

A chia mag fogyasztása jó hatással van a vér cukor- és koleszterinszintjére, Magnéziumtartalma jótékonyan hat az idegrendszer működésére, így a magok számos olyan kockázati tényezőre hatnak, melyek a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásáért felelősek. Az omega zsírsavak jó hatással vannak a szív egészségére és a vérkeringésre.

A Chia mag mire jóGátolja a látás romlását

Előnyösen befolyásolja a szem látóhártyáját, valamint az agy- és idegrendszer működését.

A Chia mag mire jóGyulladáscsökkentő

A chia mag omega-3 és omega-6 zsírsavai gyulladáscsökkentő hatásúak. Bőséges tápanyagtartalma hozzájárul a szervezet védekező képességének javításához és a gyulladásos területek mielőbbi regenerációjához.

A Chia mag mire jóA fogyókúra elengedhetetlen része

A magvak nedvességgel érintkezve zselés állapotúvá válnak ezért fogyasztásuk hosszú időre teltségérzetet okoz. A chia mag csökkenti az éhségérzetet és emellett a szénhidrát tartalma rendkívül alacsony

A Chia mag mire jóNöveli a teljesítményt, energiát ad

[Chia mag az egészséges életért] A benne rejlő növényi fehérjének köszönhetően tökéletes táplálék kiegészítő. Mivel lassabban bomlik le a szervezetben, mint a megszokott táplálékaink, folyamatosan energiával látja el testünket és mivel kevesebb energiát igényel a megemésztése, a testünknek több ereje marad a mindannapok kihívásaira. A stresszes időszakokban nagy hasznát vehetjük Magnéziumtartalmának, mivel a Magnézium jelenléte nyugtató hatással van az idegrendszerünkre és meggátolja, hogy energiáinkat szorongásra vagy felesleges stresszelésre fordítsuk. 

A sportolók számára tökéletes táplálék kiegészítő, mivel a versenyek és az edzések alatt folytonosan gondoskodik a tápanyagok utánpótlásáról, azok után pedig a regenerációt is képes nagyban meggyorsítani. 100 g chia magban 1650 kJ azaz 400 kalória energia található, emellett 20 g fehérje és 17 g szénhidrát. Nem tartalmaz ugyanakkor olyan zsírokat, amelyeket a szervezet csak óriási erőbefektetéssel lenne képes lebontani és nincs benne sem nátrium, sem semmilyen olyan anyag, amely a testből vizet vonna el az emésztés során. Rosttartalma ezeket a test számára egyébként mérgező anyagokat összegyűjti a bélrendszerből és ezzel segít abban, hogy semmi se hátráltasson, miközben a csúcsra törekszel a mindennapokban is. Mindez ideális táplálékká teszi a chiát mindenki számára, aki nehéz fizikai munkát végez, rendszeresen sport vagy csak szeretne egész nap ugyanazzal a lendülettel dolgozni, mint délelőtt.

A Chia mag mire jóNöveli a szellemi frissességet

Az Omega-3 zsírsavak serkentik az agy működését, javítják a kognitív funkciókat, a koncentrációt, hozzájárulnak a szellemi frissességhez. Az agy testünk legfalánkabb szerve, noha tömege a testünk mintegy 2%-át teszi ki, a bevitt energia 20%-át is képes egy napon elfogyasztani. Mivel a chia mag esetében fokozatosan lebomló tápanyagokról beszélünk, az agyunk hosszabb időn keresztül jut ugyanakkora tápanyagutánpótláshoz, így a szellemi kimerültség kialakulására jóval lassabban kerül sor, mint a hagyományos étkezést követő esetekben.

A Chia mag mire jóKiváló csonterősítő és lassítja az öregedést

A chia mag KalciumMagnézium, foszfor és fehérje tartalma erősíti a csontozatot és a fogakat. Az antioxidánsok lassítják az öregedés folyamatát, mind a test és mind pedig az agy esetében. A chia mag fogyasztása ennek köszönhetően csökkenti a krónikus degeneratív betegségek, például az Alzheimer-kór és izom degeneráció tüneteit és lassítja a súlyosabb állapotok, így a mozgásképtelenség vagy az elbutulás kialakulását. A chia magban sütés vagy főzés hatására nem csökken az antioxidáns-tartalom, így ideális lehet akár a hagyományos ételek kiegészítőjeként is.

A Chia mag mire jóElősegíti a nyugodt alvást

A chia mag tripofánt tartalmaz amely a mély alvásért felelős.

A Chia mag mire jó? Hozzájárul a bőr és haj egészségéhez

Egyedülállóan magas Omega-3 és Omega-6 zsírsav tartalmának köszönhetően segít megőrizni a hajunk és bőrünk egészségét. A bőr ezen tápanyagok hatására képes lesz tovább megőrizni a rugalmasságát, a haj pedig fényesebbé és kevésbé töredezetté válik. A chia magban rejlő óriási mennyiségű tápanyag segít a kamaszkorral járó bőrelváltozások, így a mitesszerek és a pattanások hegmentes gyógyulásában és ezzel hozzájárul az egészséges és gyönyörű bőr kialakulásához.

Ajánlott napi fogyasztási mennyiség: 1-2 evőkanál (20-30g) (2 teáskanál körülbelül 5g) már 2 teáskanál fedezi a napi Omega 3 szükségletet.

Előnyei:

erősíti az immunrendszert

csökkenti a vércukorszintet

javítja, segíti az emésztést

csökkenti a koleszterinszintet

védi a szív és érrendszert

gyulladáscsökkentő

fogyókúra elengedhetetlen része

növeli a teljesítményt, energiát ad

növeli a szellemi frissességet

kiváló csonterősítő

lassítja az öregedés folyamatát

elősegíti a nyugodt alvást

hozzájárul a bőr és haj egészségéhez

A szárított chia mag tápanyagtartalma és (felnőtt) napi beviteli szükséglet az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának adatbázisa szerint.

Bővebben:http://www.fittleszel.hu/chia-mag-hatasa/#Hatasai