Termékek Menü
0

5 tipp a chia magok fogyasztásához

Az egészséges életmód és ezzel együtt chia mag is egyre népszerűbb hazánkban, azt azonban kevesen tudják, hogyan is kell fogyasztani ezt a különleges táplálékot. Mivel a chia szerkezetében és viselkedésében nem hasonlít egyetlen általunk ismert növényre sem, összegyűjtöttünk Nektek 5 olyan tanácsot, amelyből megtudhatjátok, hogyan hozhatjátok ki a legtöbbet a chiából.

Chia mag fogyasztása1, Csak érett és biztonságos chiát vásárolj és fogyassz

A chia magok éretten fekete, illetve fehér színűek genetikától függően. Egyes üzletek hajlamosak barna színű chia magvakat árulni, amelyek általában éretlen, az ember számára nagyon kellemetlen, keserű ízű példányok, melyeknek tápanyagtartalma nem éri el a beérett növényekét. A vásárlásnál mindig légy tekintettel arra, hogy olyan helyről vásárolj, ahol GMO-mentes és lehetőleg ellenőrzött, biogazdálkodásból származó chiát forgalmaznak.

2, Ne fogyaszd nyersen

A chia mag víz hatására megduzzad, ezért mindig áztasd be fogyasztás előtt és soha ne fogyaszd magában. A chia a köleshez hasonlóan képes magába szívni a vizet, ennek hatására a térfogata nagyjából 20-27-szeresére, tömege a 10-szeresére nő. Emiatt a gyomorban megduzzadó chia nagyon komoly emésztőrendszeri problémákat okozhat. A fogyasztás előtt 10-15 perccel érdemes beáztatni akár vízbe, akár gyümölcslébe, akár joghurtba, majd a megduzzadt chia ezután fogyaszthatóvá válik.

3, Várj vele, amíg megszívja magát

A fogyasztásra kész chia mag gluténmentes, alacsony glikémiás indexű, gyenge, enyhén a fűre emlékeztető illatú, zselés, a tápiókapudingra emlékeztető állagú, semleges ízű étel. Tetszés szerint ízesíthető és fűszerezhető, így ideális kísérője akár egy finom gyümölcslének, akár a műzlinek, akár egy jó shake-nek. Nagyon fontos, hogy a chia mag csak a vízhez hasonló, úgy neveztt poláris oldószereket képes felszívni, így például az olajat nem. A chia mag nem romlandó, viszonylag hosszú ideig eltartható, beáztatva a hűtőben napokig is fogyasztható marad. A legideálisabb este beáztatni a másnapi chiát és betenni azt a hűtőbe.

4,  Figyelj oda, mivel eszed

A fogyasztásnál tartsd szem előtt, hogy egy szuperélelmiszerről beszélünk, amelynek rendkívül magas a tápanyagtartalma és lassítja az emésztést. A bőséges étkezést követő chiázás olyan extrém tápanyagbevitelt jelent, ami egyenes út az elhízáshoz, ráadásul lelassítja az emésztésed, aminek a hatására a túlevés érzete órákon át kísérteni fog. Ne fogyassz chiát nehéz, nagyon zsíros ételek mellé, mivel a lelassuló emésztés hatására a zsírtartalom miatt meg fogja feküdni a gyomrod. Ugyancsak kerüld el a chia és az alkohol együttes fogyasztását, mivel a chia nem szívja magába az alkoholt, emiatt a gyomrodban levő vizet fogja megpróbálni elnyelni.

5, Fogyaszd felelősséggel

Mindig légy tekintettel arra, hogy a chia mag önmagában nem helyettesíti a kiegyensúlyozott étrendet, csak kiegészíti azt, illetve képes kiváltani annak egyes elemeit. A napi chia fogyasztásod során légy arra tekintettel, hogy ne adagold túl a napi fehérjebevitelt, ellenkező esetben puffadással, pattanásokkal és rossz közérzettel tiltakozhat a tested.

Tartalomhoz tartozó címkék: erdekes