x
A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Termékek Menü

Chia mag ajánlott napi adag

Chia mag ajánlott napi adag

Európában sokáig kétkedve fogadták a nyugati kontinensről származó chiát, de az egészséges életmód elterjedésével számtalan kutatás kezdődött, amelyek az amerikai eredményekből kiindulva kiemelten is foglalkoztak a chia magokkal, mint táplálékforrással. Ezek lezárultával már nem az volt a kérdés, hogy fogyasztható-e a chia, hanem az, hogy mivel érdemes fogyasztani. Rengeteg kísérletező kedvű séf és táplálékszakértő akadt, akik szívesen készítettek új ételeket chiából és a jól sikerült kísérletek után az EU 2009-ben jóváhagyta a chia magot, mint új élelmiszer-összetevőt.


A „szuperélelmiszer” fogalmát olyan ételek esetében használjuk, melyeknek kivételesen magas az egészségre gyakorolt jótékony hatásuk. Ezek az élelmiszerek általában műtrágyázás nélkül teremnek, rengeteg vitamint, antioxidánst és ásványi anyagot tartalmaznak és elmondható, hogy már pusztán a fogyasztásukkal is javul a szervezet teljesítő- és védekezőképessége. A chia mag egy ilyen természetes eredetű szuperélelmiszer. A kis magok nemzetközi szinten is kiemelt forrásai az Omega-3 és Omega-6 zsírsavaknak, valamint nagyon fontos forrásai a többszörösen telítetlen zsírsavaknak, Fehérjéknek, élelmi rostnak, antioxidánsoknak és olyan ásványi anyagoknak, mint a kálium, a Kalcium, a vas vagy a Magnézium.


A chia mag ajánlott napi adag: maximum 15g 1 evőkanál (15g) (2 teáskanál körülbelül 5g) már 2 teáskanál fedezi a napi Omega 3 szükségletet.

A NÉBIH közleményből idézve:

A „chia mag” (hivatalosan magyarul aztékzsályamag) egy egynyári lágyszárú növény, az aztékzsálya magja. Nagy arányban tartalmaz rostot, fehérjét, omega-3 és omega-6 esszenciális zsírsavakat. Magas rost tartalma (18-30%) miatt fontos szerepet játszhat a napi ajánlott rostbevitel biztosításában.

Pozitív tulajdonságai mellett azonban a „chia magnak” lehetnek káros egészségügyi hatásai is. Magas rosttartalma miatt túlzott fogyasztása emésztőrendszeri problémákat is okozhat, ezért napi 15 gramm „chia magnál” nem lehet többet fogyasztani. Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) állásfoglalásaiban megemlíti, hogy nem zárható ki az aztékzsályamag esetleges allergizáló hatása sem, néhány esetben ugyanis keresztallergiás reakció lépett fel a szezámmagra, illetve a mustárra érzékenyeknél

Teljes NÉBIH közlemény: http://portal.nebih.gov.hu/-/szigoru-szabalyai-vannak-a-chia-mag-aztekzsalyamag-forgalmazasanak

bővebben: http://www.fittleszel.hu/chia-mag-hatasa

Chia mag fogyasztása: receptek